Opis kompetencji decyzyjnych i wzajemnych powiązań pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania

Kompetencje decyzyjne i wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania są niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania organizacji. W zależności od jej wielkości i struktury, szczeble zarządzania mogą się różnić, ale najczęściej wyróżnia się kierownictwo strategiczne, kierownictwo taktyczne i kierownictwo operacyjne.

Kierownictwo strategiczne odpowiada za tworzenie i realizację długoterminowej strategii organizacji, uwzględniając jej cele, misję i wartości. Kierownictwo taktyczne zajmuje się wdrożeniem strategii w konkretne działania, dostosowując je do bieżącej sytuacji rynkowej i wewnętrznej. Kierownictwo operacyjne odpowiada za wykonanie codziennych zadań, zapewniając płynne funkcjonowanie organizacji i realizację jej celów.

Kompetencje decyzyjne każdego szczebla zarządzania są uzależnione od jego zadań i odpowiedzialności. Kierownictwo strategiczne posiada największe uprawnienia decyzyjne, ponieważ odpowiada za kierunek rozwoju organizacji. Kierownictwo taktyczne i operacyjne mają mniejsze kompetencje decyzyjne, ale są odpowiedzialne za realizację decyzji podejmowanych przez kierownictwo strategiczne.

Wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania są bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania organizacji. Kierownictwo strategiczne powinno współpracować z kierownictwem taktycznym i operacyjnym, aby uwzględniać ich doświadczenie i wiedzę w procesie podejmowania decyzji. Kierownictwo taktyczne i operacyjne powinno współpracować ze sobą, aby zapewnić spójność i efektywność działań. Wszystkie szczeble zarządzania powinny współpracować ze sobą, aby zapewnić, że decyzje podejmowane na szczeblu strategicznym są wdrożone efektywnie na poziomie operacyjnym.

Komunikacja i współpraca pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania są kluczowe dla sukcesu organizacji. Kierownictwo powinno być otwarte na sugestie i uwagi z niższych szczebli, a także umożliwiać im udział w procesie podejmowania decyzji i wprowadzania zmian.

Kompetencje decyzyjne i wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju organizacji. Każdy szczebel zarządzania powinien mieć jasno określone kompetencje i odpowiedzialność, a także współpracować ze sobą, aby zapewnić skuteczne i efektywne działanie.

Podział kompetencji pomiędzy poszczególnymi członkami Zarządu w badanej firmie wygląda następująco:

Prezes Zarządu odpowiedzialny jest w szczególności za koordynację prac Zarządu w zakresie tworzenia strategii rozwoju Spółki oraz rocznych planów działalności, kształtowanie struktury organizacyjnej, politykę kadrową, system motywacyjny i kontrolę wewnętrzną oraz finanse i administrację Spółki.

Zastępca Prezesa Zarządu – Dyrektor Pionu Serwisu odpowiedzialny jest za tworzenie strategii rynkowej funkcjonowania pionu serwisu oraz sprawuje bezpośredni nad nim nadzór. Jest odpowiedzialny za system controllingu Spółki – kontrolę realizacji planów rocznych, zadań miesięcznych, kontrolę i ocenę funkcjonowania struktury organizacyjnej oraz poszczególnych jednostek pod kątem sprawności przebiegu procesów informacyjnych i realizacji podstawowych funkcji. Nadzoruje system sprawozdawczości, funkcjonowanie baz danych oraz kontroluje osiągane wyniki i wskaźniki ekonomiczne.

Zastępca Prezesa Zarządu – Dyrektor opracowuje strategię rynkową Spółki oraz nadzoruje pracę działu marketingu. Przygotowuje plany rozwoju Spółki, wdrożenie nowych produktów i odpowiada za realizację planów inwestycyjnych oraz system naboru, weryfikacji oceny i szkolenia pracowników.

Członek Zarządu – Dyrektor Pionu Handlowego odpowiada za realizację marketingowej strategii Spółki w zakresie handlu produktami. Organizuje i nadzoruje pracę pionu handlowego, odpowiada za realizację planu sprzedaży i jej rentowność oraz za współpracę z klientami grupowymi.

Członek Zarządu – Dyrektor Pionu Zakupów kształtuje i odpowiada za realizację polityki Spółki  w zakresie zakupów oraz za współpracę handlową z zagranicą. Bezpośrednio nadzoruje pracę działu logistyki.

About pisaniepracna5

Pomagam pisać nie na każdy temat, ale na prawie każdy.

Posted on 15 stycznia, 2023, in Prace dyplomowe zarządzanie and tagged , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.